Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σε τραγική κατάσταση οι ναυτεργάτες της ΝΕΛ - Διακοπή ηλεκτροδότησης σε πλοία στο μώλο της Δραπετσώνας

Την τραγική κατάσταση που βιώνουν οι ναυτεργάτες μέλη πληρωμάτων της ναυτιλιακής εταιρείας ΝΕΛ, που τους διατηρεί για μήνες απλήρωτους και σε συνθήκες εγκατάλειψης καταγγέλλουν η ΠΕΜΕΝ«Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ηΠανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων.
Συγκεκριμένα, μετά το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «ΜΥΤΙΛΗΝΗ», που βρίσκεται στο λιμάνι στο Καρλόβασι της Σάμου και χωρίς πετρέλαιο και τροφοδοσία για πάνω από 12 μέρες, σήμερα έγινε διακοπή της ηλεκτροδότησης στα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία «ΘΕΟΦΙΛΟΣ»«EUROPEAN EXPRESS»«AQUA JEWELL», που βρίσκονται στο μώλο της Δραπετσώνας, με αποτέλεσμα να μη διασφαλίζεται η ενδιαίτηση των ναυτεργατών και με σοβαρούς κινδύνους στην ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, του πλοίου, της λιμενικής εγκατάστασης.
Στο υπόμνημά τους προς τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας, το γενικό γραμματέα, τη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας, τον πρόεδρο και το Διοικητικό Συμβούλιο του ΝΑΤ, το Λιμεναρχείο Κερατσινίου, τη ΠΝΟ και τα Ναυτεργατικά Σωματεία τονίζουν ότι «άμεσα επιβάλλεται να συγκληθεί η τριμελής επιτροπή και να εφαρμοστεί ο νόμος "περί εγκατάλειψης", να δεσμευτεί εγγράφως το υπουργείο ότι οι ναυτεργάτες των πλοίων της ΝΕΛ, που έχουν συμπληρώσει την αίτηση για την ένταξη τους στο νόμο "περί εγκατάλειψης", διατηρούν πλήρως τα δικαιώματά τους μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας, βγαίνοντας από την ομηρία και τις συνθήκες εξαθλίωσης όπου τους έχει οδηγήσει η ναυτιλιακή εταιρεία.
Ο ΥΕΝ να αναλάβει άμεσα τις ευθύνες του για την ασφαλή ενδιαίτηση και τη διαμονή των ναυτεργατών στα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία της ΝΕΛ και για το σύνολο των προβλημάτων τους.
Καλούμε όλους τους ναυτεργάτες των πλοίων της ΝΕΛ να απομονώσουν τους τυχοδιώκτες της διοίκησης της ΠΕΝΕΝ, που για άλλη μια φορά επιχείρησαν να εγκλωβίσουν τους ναυτεργάτες στα συμφέροντα των εφοπλιστών, της κυβέρνησης, να αναπτύξουμε πολύμορφη δράση για την άμεση εφαρμογή του νόμου "περί εγκατάλειψης".
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας του νόμου "περί εγκατάλειψης", το ΝΑΤ άμεσα να προχωρήσει στην κατάσχεση και τον πλειστηριασμό των πλοίων, για να πάρει τα χρήματά του που θα καταβάλει στους απλήρωτους ναυτεργάτες.

Οι ναυτεργάτες, οι συνταξιούχοι, οι σπουδαστές να αγωνιστούμε για τα οξυμένα προβλήματα, ΣΣΕ - ανεργία - Κοινωνική Ασφάλιση - εισόδημα, να απαιτήσουμε να ναυτολογούνται οι άνεργοι μέσω ΓΕΝΕ, με ΣΣΕ - Κοινωνική Ασφάλιση σε όλα τα πλοία του ν.27/1975 και να είναι ασφαλισμένοι όλοι οι άνεργοι ναυτεργάτες με τις οικογένειές τους».

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΝΟΜΙΜΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΚΕΚΟΜΜΕΝΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΑΛΕΙΜΑΤΟΣ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

ΕΝΝΟΙΑ ΩΡΑΡΙΟΥ Ωράριο εργασίας είναι το σύνολο των ωρών κατά τις οποίες ο μισθωτός παρέχει την εργασία του στον εργοδότη του, ημερησίως, εβδομαδιαίως, τακτικώς, εκτάκτως, εκ του νόμου ή εκ συμβάσεως. Είδη ωραρίου είναι το ημερήσιο, το εβδομαδιαίο, το τακτικό, το έκτακτο (υπερεργασία-υπερωρία), το νόμιμο, το συμβατικό, το συνεχές, το διακεκομμένο, το ημερήσιο και το νυκτερινό. ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ – ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ώρες εργασίας θεωρούνται οι πραγματικές και σ' αυτές δεν περιλαμβάνονται οι διακοπές ή τα διαλείμματα.  Εξαίρεση του παραπάνω κανόνα, σε ειδικές περιπτώσεις. π.χ. Οδηγών Τουριστικών Λεωφορείων κ.α (ΥΑ. 51266/1975, ΠΔ. 176/2006, Κανονισμός Ε.Ε. 561/2006) Επίσης, οι εργαζόμενοι στο χώρο της κουζίνας έχουν υποχρεωτικό συνεχές άνευ διακοπής ωράριο (ΥΑ. 20714/1025/1976), ως και οι μερικώς απασχολούμενοι (άρθ. 2 παρ.7 Ν. 3846/2010), με εξαίρεση τους Οδηγούς , Συνοδούς Σχολικών Λεωφορείων και τους Καθηγητές σχολείων. Η εφαρμογή διακεκομμένου ή μη ωραρίου εργασίας,

ΠΟΤΕ ΜΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΑΚΥΡΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΗ

1.    ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΑΠΟΛΥΣΗΣ Σε ορισμένες κατηγορίες εργαζομένων απαγορεύεται ρητά η απόλυση. Οι συνηθέστερες  περιπτώσεις παρουσιάζονται στις παρακάτω κατηγορίες: Α. Έγκυος ή μητέρα εργαζόμενη Σύμφωνα με το Ν. 1483/84, απαγορεύεται και είναι απολύτως άκυρη η απόλυση εργαζόμενης, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της, εκτός αν υπάρχει σπουδαίος λόγος καθώς και για χρονικό διάστημα 18 μηνών από την ημερομηνία τοκετού. (Άρ. 36 του Ν.3996/2011) Σαν σπουδαίος λόγος δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να θεωρηθεί η ενδεχόμενη μείωση της απόδοσης της εργασίας της εγκύου, που οφείλεται στην εγκυμοσύνη. Σπουδαίος λόγος μπορεί ενδεικτικά να θεωρηθεί η διάλυση ή πτώχευση επιχείρησης, η διάπραξη αξιόποινης πράξης, η δημιουργία καταστάσεων ή επεισοδίων που να καθιστούν αδύνατη τη συνέχιση της σύμβασης εργασίας, η ουσιώδης παράβαση των συμβατικών υποχρεώσεων, η πρόκληση βλάβης από πρόθεση και βαριά αμέλεια, η ίδρυση ανταγωνιστικής επιχείρησης κλπ.  H κρίση πάντως αν ένα περιστατικό αποτελεί σπ

ΠΩΣ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΔΩΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΣΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

Οι γενικότερες διατάξεις για το  δώρο Χριστουγέννων  αναφέρονται στην ΚΥΑ 19040/81. Εκτός όμως των γενικών διατάξεων για την παροχή του δώρου των Χριστουγέννων στους εργαζόμενους, υπάρχουν και άλλες ειδικές περιπτώσεις, στις οποίες το δώρο υπολογίζεται ανάλογα με την ειδικότητα ή τη μορφή απασχόλησης και αμοιβής, των εργαζομένων. Ποιές είναι αυτές; 1. Στις περιπτώσεις όπου οι εργαζόμενοι, απασχολούνται σε περισσότερους από ένα εργοδότες και αμείβονται με ωρομίσθιο, ή μισθό και ποσοστά, ή με ποσοστά, ή κατά μονάδα εργασίας ή με άλλο σύστημα κυμαινόμενων αποδοχών, το δώρο Χριστουγέννων, υπολογίζεται με βάση το μέσο όρο των μηναίων αποδοχών, ή του μέσου ημερομισθίου των αμοιβών, τις οποίες λαμβάνει ο εργαζόμενος στο χρονικό διάστημα από 1 Μαΐου μέχρι 31 Δεκεμβρίου ή μέχρι τη λύση της εργασιακής σχέσης. Για την εξεύρεση του μέσου όρου διαιρούμε τις συνολικές αποδοχές του παραπάνω χρονικού διαστήματος, με τον συνολικό αριθμό των ημερών που εργάσθηκε κατά το διάστημα αυτό 2. Με τον ίδιο