Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της για τους εγκαταλειμένους ναυτεργάτες της ΝΕΛ

Την εξαθλίωση που βιώνουν οι απλήρωτοι και εγκαταλειμμένοι ναυτεργάτες της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ) και παρά τις καταγγελίες των σωματείων των ναυτεργατών, το υπουργείο, οι υπηρεσίες του και οι λιμενικές αρχές, αρνούνται να αναλάβουν τις ευθύνες τους ακόμα και για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, των πλοίων, των λιμενικών εγκαταστάσεων καταγγέλλουν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ,ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και η Πανελλήνια Ένωση Μαγείρων.
Υπενθυμίζουμε ότι το πλοίο «ΜΥΤΙΛΗΝΗ», βρίσκεται στο λιμάνι Καρλόβασι της Σάμου χωρίς πετρέλαιο και τροφοδοσία από τις 20 Μάη, στην ίδια κατάσταση από τις 2 Ιούνη είναι τα πλοία «ΘΕΟΦΙΛΟΣ», «EUROPEAN EXPRESS», «AQUA JEWELL», καθώς και το πλοίο «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» στο Λαύριο από τις 4 Ιούνη.
Τα ναυτεργατικά Σωματεία επισημαίνουν στην ανακοινωσή τους:
«Καταγγέλλουμε την βρώμικη στάση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σε Σάμο και Λαύριο, που εμφανίστηκαν για να καλλιεργήσουν με δηλώσεις τους συγχύσεις στους ναυτεργάτες, να υπονομεύσουν την διαδικασία της εφαρμογής του νόμου "περί εγκατάλειψης", για να συνεχίσουν να διατηρούν τους ναυτεργάτες στην εξαθλίωση προς όφελος των εφοπλιστών.
Ο ΥΕΝ και οι υπηρεσίες του, να αναλάβουν άμεσα τις ευθύνες τους, για την εξασφάλιση της ενδιαίτησης και της διαμονής των ναυτεργατών στα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία της ΝΕΛ, και για το σύνολο των προβλημάτων τους.
Επιβάλλεται άμεσα να επισπευτεί η διαδικασία της εφαρμογής του νόμου "περί εγκατάλειψης", να δεσμευτεί εγγράφως το υπουργείο, ότι οι ναυτεργάτες των πλοίων της ΝΕΛ, που έχουν συμπληρώσει την αίτηση για την ένταξη τους στο νόμο "περί εγκατάλειψης", διατηρούν πλήρως τα δικαιώματα τους μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας, βγαίνοντας από την ομηρία και τις συνθήκες εξαθλίωσης που τους έχει οδηγήσει η ναυτιλιακή εταιρεία.
Έχουν τεράστιες ευθύνες το ΝΑΤ και οι υπηρεσίες του, που δεν προχωράνε στην άμεση κατάσχεση και τον πλειστηριασμό των πλοίων που εντάσσονται στο νόμο "περί εγκατάλειψης"όπως πρόσφατα με το Ε/Γ-Ο/Γ "Παναγία Τήνου", παραβιάζοντας το άρθρο 29, παρ.4, του ν.1220/1981και το άρθρο 88, παρ.6, του ν.792/1978, με αποτέλεσμα να χάνονται εκατομμύρια ευρώ σε βάρος των ασφαλισμένων του.
Καλούμε όλους τους ναυτεργάτες των πλοίων της ΝΕΛ, τους άνεργους, να αναπτύξουμε πολύμορφη δράση για την άμεση εφαρμογή του νόμου "περί εγκατάλειψης", να απαιτήσουμε να ναυτολογούνται οι άνεργοι μέσω ΓΕΝΕ, με ΣΣΕ – κοινωνική ασφάλιση σε όλα τα πλοία του ν.27/1975 και να είναι ασφαλισμένοι όλοι οι άνεργοι ναυτεργάτες με τις οικογένειες τους.
Καλούμε τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, να δώσουν δυναμικό παρών στα Συλλαλητήρια του ΠΑΜΕ, την Πέμπτη 11 Ιούνη, στην Αθήνα στις 7.30 το απόγευμα στην Ομόνοια, με προσυγκέντρωση στις 6.30 μ.μ στην Πλατεία Βάθης.

Να συμβάλουν τα συλλαλητήρια στην προετοιμασία του απεργιακού αγώνα το 3ο δεκαήμερο του Ιούνη, ενάντια στα αντιλαϊκά μέτρα των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ - ΝΔ και των δυνάμεων του ευρωμονόδρομου και της νέας συμφωνίας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, ΕΕ, ΔΝΤ, για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας». 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΕ 50 ΕΝΣΗΜΑ Η ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΠΑΡΟΧΩΝ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ

Αυτό προβλέπει σχετική εγκύκλιος της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων, στην οποία αναφέρεται ότι, λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να συμπληρώσουν τις ελάχιστες χρονικές προϋποθέσεις για τη χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας και προκειμένου να μην μείνουν ανασφάλιστοι οι ίδιοι και τα μέλη οικογενείας τους, ήδη προωθείται διάταξη νόμου, με την οποία προβλέπεται ότι: α) στους ασφαλισμένους του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. και στα μέλη οικογένειας τους, για την περίοδο από 1/3/2015 έως 29/2/2016, είναι δυνατή η χορήγηση παροχών ασθένειας σε είδος, με τη συμπλήρωση τουλάχιστον πενήντα (50) ημερών ασφάλισης, είτε κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος (2014), είτε κατά το τελευταίο δεκαπεντάμηνο, χωρίς να συνυπολογίζονται οι ημέρες που πραγματοποιήθηκαν κατά το τελευταίο ημερολογιακό τρίμηνο του δεκαπεντάμηνου. β) στους ανέργους ηλικίας άνω των 29 και έως 55 ετών, που έχουν κάνει χρήση των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 5 του ν.2768/199...

ΣΕΡΒΙΤΟΡΟΙ ΚΑΙ ΒΟΗΘΟΙ ΣΕΡΒΙΤΟΡΩΝ - ΘΕΜΑΤΑ ΑΜΟΙΒΗΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΑΠΟΔΟΧΕΣ, ΔΩΡΑ, ΩΡΑΡΙΑ ΚΛΠ)

1.    ΘΕΜΑΤΑ ΑΜΟΙΒΗΣ 1.1 Οι σερβιτόροι και οι βοηθοί τους που εργάζονται σε ξενοδοχεία αμείβονται με τις ισχύουσες τοπικές ή εθνικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας του κλάδου τους.(*) 1.2 Οι σερβιτόροι που εργάζονται σε εστιατόρια και συναφή καταστήματα και επιχειρήσεις καθώς και σε καφενεία μπαρ και συναφή καταστήματα αμείβονται με ποσοστά και συγκεκριμένα: Α. Η αμοιβή που δίδεται στους σερβιτόρους των καφενείων, ζαχαροπλαστείων, αναψυκτηρίων, καφεζυθοζαχαροπλαστείων, κυλικείων γενικά και λοιπών παρόμοιων καταστημάτων, ανέρχεται όπως καθορίζεται στο Ν. 2224/1994 άρθ. 54, σε ποσοστό 16% στο λογαριασμό των πελατών. Οι βοηθοί σερβιτόρων σ’ αυτές τις επιχειρήσεις αμείβοντα με μισθό σύμφωνα με τις οικείες συλλογικές συμβάσεις εργασίας των επισιτιστικών καταστημάτων. Β. Η αμοιβή που δίδεται στους σερβιτόρους των εστιατορίων, ζυθεστιατορίων, οινομαγειρείων, ταβερνών, πιτσαριών, κέντρων διασκέδασης γενικά καθορίζεται από το Ν. 2224/1994, σε ποσοστό 13% στο λογαριασμ...

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ 2010 ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ

Από το 2010 και μετά και με το πρόσχημα πάντα της βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων και της Ελληνικής Οικονομίας γενικότερα, επιχειρείται και συντελείται, μια ραγδαία και πρωτόγνωρη παρέμβαση και στον τομέα των εργασιακών σχέσεων και του εργατικού δικαίου, που άλλαξε σε μεγάλο βαθμό το υφιστάμενο μέχρι τότε και παγιωμένο επί πολλά χρόνια εργασιακό τοπίο στη χώρα μας. Στη μελέτη που θα βρείτε στο συνημμένο αρχείο, επιχειρείται μια συγκεντρωμένη αποτύπωση των σημαντικότερων αλλαγών στις εργασιακές σχέσεις, ως αποτέλεσμα της ψήφισης και εφαρμογής των μνημονιακών νόμων  από το 2010 μέχρι σήμερα, πιστεύοντας ότι θα φανεί χρήσιμη σε όσους ασχολούνται με τα θέματα της εργασίας στον ιδιωτικό τομέα. Ξεφυλλίστε το e-book ΕΔΩ Κατεβάστε το αρχείο σε pdf ΕΔΩ